fredag den 21. september 2012

Smokey eyes

Rigtig mange har gennem tiden spurgt mig hvordan ligger man et smokey eye uden at ligne en panda.. via mine kruseduller håber jeg at kunne forklare nogenlunde hvordan skyggerne skal ligge.

Start altid med en base skygge på hele låget.... her vil jeg klart anbefale en lys cremeøjenskygge som vil hjælpe med at få makeuppen til at holde længere ;)

Læg de mørke skygger i yderste øjenkrog og bevæg ind mod midten af øjenlåget hvor den mørke farve mødes med den lyse... blend dem for en blød overgang.

i globelinien bruger du en pencil brush og forstærker den mørke farve... denne bruges også under vippekanten i yderste øjenkrog samt til at give ekstra farve.

Husk at komme en flydende liner på øverste vippekant for mere fylde samt en liner på den nederste våde kant.. den nederste kant skal tegnes op flere gange fordi den våde øverste kan også modtager farven. 

Husk på.. less i more.. hellere komme for lidt på af gangen end for meget.. ;)

Her er jeg med smokey eyes... Ja så så man jo også lige giraffen :)







1 kommentar: